Úvodní schůzka

Na za začátku se nezávazně potkáme. Buď u nás v kanceláři nebo u vás na nemovitosti. Řeknete mi něco o sobě a o nemovitosti, kterou byste rádi prodali. Na základě toho, co je pro vás důležité vám nabídnu možný postup při prodeji. Probereme spolu co obnáší prodej nemovitosti a co zahrnují moje služby. Jestli se mnou rozhodnete spolupracovat je zcela na vás.

Odhad ceny nemovitosti

Jestli jsem vám zpracoval srovnávací tržní analýzu na nemovitost v posledních pár týdnech, tak ji využijeme na stanovení prodejní ceny nemovitosti. Jestli ji ještě nemáme, udělám srovnávací tržní analýzu (STA), aby jsme věděli jak si vaše nemovitost aktuálně stojí na trhu. Určení správné ceny za nemovitost od prvního uveřejnění inzerce je velmi důležité pro úspěšný prodej. Po potvrzení podmínek spolupráce a prodejní ceny nemovitosti, začínám v přípravě nemovitosti na prodej. 

Zjištění informací o nemovitosti

Pro to abych mohl nemovitost budoucím zájemcům dobře odprezentovat potřebuji poměrně hodně informací. Poprosím vás o veškerou dokumentaci co máte k nemovitosti, podívám se do Územního plánu obce, zjistím čím je nemovitost a její okolí jedinečné. Pokud nemám vše co potřebuji oslovím potřebné instituce pro doplňující informace. Zájemci o nemovitost pak dostanou komplexní balení informací, aby se mohli zavčas rozhodnout, zda našli tu pravou nemovitost pro ně.

Příprava nemovitosti na prodej tzv. Homestaiging

Před tím, než nemovitost veřejně ukážeme, tak je potřeba vše připravit. Proč to dělat? Ozve se nám více relevantních lidí a zároveň zvýšíme hodnotu nemovitosti v očích zájemců. Zároveň pak máme konkurenční výhodu před ostatními nabídkami. Po dohodě s vámi zařídím např. vyklizení nemovitosti, vymalování, drobné opravy v interiéru, vybavení našim nabytkem a dekoracemi. Zájemci se pak dokáží mnohem lépe s nemovitostí ztotožnit a tím pádem ji i rychleji koupit za vyšší než běžnou cenu. 

2D/3D půdorys

Požádám vás o stavební dokumentaci k nemovitosti. Pokud ji nedohledáte, tak si nemovitost sám zaměřím tak, abych mohl vytvořit půdorys. Zájemci si tak dokáží základně představit využiti dané nemovitosti ještě před tím, než nemovitost navštíví osobně.

Profesionální fotografie

Fotografie prodávají. Je to to první čeho si zájemci hledající nemovitost všímají. Zvláště pokud je v nabídce větší množství podobných nemovitostí fotografie rozhodují o tom, zda se v nepřeberném množství inzerce zájemci zastaví zrovna nad naší nabídkou. Není to jen o správné technice.  7 let jsem se živil focením architektury a interiérů, tak vím co je důležité pro správné zachycené dané nemovitosti. Fotografie často rozhodují o tom, zda zájemce přijde nebo nepřijde na prohlídku. A jak říkám: „Bez prohlídek není prodeje.“

Videoprohlídka

U atraktivních nemovitostí je ideální natočit i video prohlídku. Videa výborně fungují na sociálních sítích a také rozšiřují potenciální okruh lidí které nemovitost může oslovit. Byla by škoda v současné době nevyužít toto audiovizuální médium.

Tvorba inzerátu a webové stránky o nemovitosti

Jakmile mám všechny potřebné materiály, pouštím se do psaní poutavého inzerátu, který dokáže zájemce přilákat na prohlídku. Hotový inzerát vám pak pošlu na schválení. Tím to nekončí. Vytvářím i webovou stránku o nemovitosti, kde je více prostoru pro odprezentování dalších důležitých informací, které se neukazovaly v inzerci. Zájemci dostávají odkaz na web nemovitosti před prohlídkou.

Inzertní weby

Po schválení finální podoby inzerátu mi asistentky pomáhají s nahráním prezentace o nemovitosti na desítky inzertních serverů. Investuji i do reklamy tak je inzerce pravidelně zvýrazňována, aby nezapadla mezi další inzeráty a aby byla lidem byla stále na očích.

Placená reklama

Díky placené reklamě na ať už na Facebooku, Seznamu nebo Googlu jsem schopný vaší nemovitost dostat mezi velké množství lidí. Krom toho i díky cílené reklamně mám podrobné data o zájmu o nemovitost, které mi pomáhají s úpravou reklamní strategie v průběhu prodeje nemovitosti.

Reportování průběhu prodeje

Jednou týdně vás budu kompletně informovat o tom, jaký je o nemovitost zájem, kolik lidí mě oslovilo, kolik relevantních zájemců se mi podařilo dostat na prohlídku, jaké jsou dojmy lidí z prohlídky nemovitosti a jak by zájemci nemovitost případně financovali. Na základě toho pak společně probíráme další postup.

Prohlídky

Jakmile se ozvou první zájemci stanovuji prohlídkový den na nemovitost. Zájemci jsou si pak vědomi to že o nemovitost je zájem a nesnaží se cenu nemovitosti nepřirozeně snižovat a hledat další důvody k protahování prodeje. I tak se každému zájemci věnuji zvlášť a dostatečně dlouho na to, aby si vše v klidu prohlédnul a zodpověděl jsem mu případné dotazy . Z prohlídky odchází zájemci s tištěnou brožurou o nemovitosti kde mají vše potřebné pro připomenutí.

Financování nemovitosti

Ve chvíli, kdy mám vážného zájemce, nechám si prověřit  jeho koupěschopnost případně jej posílám k výbornému hypotečnímu specialistovi, s kterým dlouhodobě spolupracujeme a máme v něj plnou důvěru. Celý obchod pak díky tomu máme pod kontrolou a nepřekvapí nás například v průběhu obchodu zamítavé stanovisko na úvěr od banky kupujícího.

Právní servis a úschova kupní ceny

Spolupracuji s dvěma renomovanými advokátními kancelářemi v Brně. Ručí za bezpečný převod nemovitosti včetně úschovy kupní ceny za nemovitost.

Předání nemovitosti

Po úspěšném převodu nemovitosti na katastru a přepisu energií proběhne bezpečné vyplacení kupní ceny z úschovy vám jakožto prodejci nemovitosti. Třešničkou na dortu je pak symbolické předání klíčků od nemovitosti novým majitelům.

Dohled nad celým prodejem

Protože realita v realitách bývá poměrně pestrá (nezažil jsem snad žádný případ prodeje nemovitosti, který by běžel „sám jak z učebnice“), tak snad to nejdůležitější ze všeho je, že dohlížím nad celým procesem prodeje, aby úspěšně dopadl a vy jako majitel prodávané nemovitosti jste se dostal ke svým penězům včas, po bezpečné cestě a s minimem úsilí navíc. Komunikuji krom zájemců o nemovitost s hypotečními poradci, právníky, stavaři, specialisty na energetickou náročnost budov (jako majitel máte povinnost doložit u při prodeji domu PENB), zprostředkovaně s bankami a to jak na straně kupujícího nebo prodávajícího a v neposlední řadě se stěhovací službou, širokým spektrem řemeslníků (např. aby jsme dali nemovitost na prodej do pořádku), úředníky na obcích, stavebním úřadem, územním plánováním atd. U zájemců o nemovitost, kteří nemají zcela vyřešené financování (a těch je v současné době hodně) hledám v součinnosti s finančním specialistou řešení, jak by mohli danou nemovitost financovat. Je toho více, rád vám řeknu například při osobním setkání.

 

Půjdete do toho se mnou?